Mijn reis naar China

We hadden deze reis al bijna een jaar geleden gepland en nu was het eindelijk tijd om naar China te gaan! Ik pakte mijn koffer vol enthousiasme in, tegelijkertijd niet goed wetend wat te verwachten. Vorig jaar was ik naar Japan geweest, maar China is wel zo ontzettend anders! Daarnaast was er haast geen social media en de WiFi connectie in de hotels was helaas niet goed genoeg om jullie op de hoogte te houden. Vandaag laat ik jullie daarom een paar mooie shots zien van China die jullie hopelijk een goede indruk geven van de geweldige reis die ik de afgelopen twee weken gemaakt heb!

We hebben in twee weken tijd heel veel gezien. Persoonlijk houd ik wel van een lekker drukke vakantie! We kwamen aan in Shanghai, waar we eigenlijk maar een dag verbleven. Dit is een shot van onze boottrip met een klein bootje in Suzhou, onze tweede locatie. Het leek echt op een klein Venetiƫ, ook al ben ik daar nog nooit geweest.

In Beijing aangekomen hebben we de verboden stad bezocht en dit was super indrukwekkend om te zien! We hebben ook nog een foto gemaakt op een troon in traditionele Chinese kleding. Echt leuk al die kleurrijke kleding!

In Chengdu hebben we een berg beklommen die eindigde bij een tempel. Alle tempels in China hebben een hoop kaarsen en wierook om de goden te eren.

Op een avond zijn we naar een fantastisch mooie avond show geweest met super toffe kostuums en een goede kijk in de traditionele Chinese cultuur.

Ook is het altijd erg leuk om markt straatjes te bezoeken: zoveel kleur dat je gewoon niet weet waar je moet kijken!

Een van de tofste dingen vond ik het zien van de reuzenpanda's. Ze worden erg goed verzorgt maar door de klimaatveranderingen is het erg lastig voor deze dieren om in leven te blijven. Hun lichaam kan het voedsel gewoon niet meer verteren en ze hebben erg precieze klimaateisen. Het zijn wel echt ongelofelijk mooie en lieve beesten!

Een van de laatste dagen gingen we kijken naar de rijstvelden in Yangshuo. Erg indrukwekkend om te zien. Vooral dat ze alles nog steeds met de hand doen!

Uiteraard moesten we de locatie van het 20 Yuan (Chinese geld) briefje ook bezoeken. Echt ontzettend mooi om al die bergen te zien en ik houd van varen, het weer was perfect dus beter kon haast niet!

De een na laatste dag bezochten we eerste een grote Chinese markt, waarna we een traditionele Chinese kookles kregen.

Ik hoop dat jullie meegenoten hebben van mijn reis middels deze post. Het was echt heel tof! Voor het geval dat jullie het jezelf afvragen: helaas had ik een voedselvergiftiging op de dag dat we naar de Chinese muur gingen en die heb ik hierdoor dan ook gemist. Later zou ik zeker nog eens terug willen om meer van China te zien!

*Ik heb de laatste tijd erg veel problemen met mijn computer. Hierdoor heb ik ook zeer weinig kunnen posten. Zo'n post als deze kan ik gewoon niet gemaakt krijgen omdat ik bij ieder ding dat ik aanklik een half uur moet wachten op een crashende computer. Ik heb een nieuwe computer besteld die ik zo snel mogelijk hoop te ontvangen en dan kan ik gelukkig weer veel meer posten! Sorry voor het ongemak!

1. Wauw, te gek! En hele leuke foto's

2. echt prachtige foto's, en die tas is echt super super mooi!
    bedankt voor je lieve reactie op mijn post :)

3. Wauw, ik ben jaloers. Wat een geweldige foto's en wat is reizen toch mooi! :-)

xoxo
    www.its-dash.com

Your comments make me happy, thank you so much!